F

HS 2nd Year Education Previous Year Question Paper in Assamese & Bodo

Fill in the blanks (Any Six) 1x6

খালী ঠাই পুৰ কৰা। (যিকোনো ছটা)

लांदां जायगाखौ आबुं खालाम (जायखि जाया मोनद'


(a) The programme which was suggested in National Policy on Education, 1986 for improve ment of primary education was known as

প্রাথমিক শিক্ষাৰ উন্নতিৰ বাবে ১৯৮৬ চনৰ ৰাষ্ট্ৰীয় শিক্ষা নীতিয়ে পৰামর্শ দিয়া আঁচনিখন ______ নামে

জনা গৈছিল।

गुदि सोलोंथाइखौ जौगाहोनो थाखाय 1986 माइथायनि हादरारि सोलोंथाइ खान्थिआव बोसोन एबा सुबुरु होनाय हाबाफारिखौ होननानै मिथिनाय जायो।

(b) The first open University established by Central Government of India is

ভাৰতৰ কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰে গঠন কৰা প্রথম মুক্ত বিশ্ববিদ্যালয়খনৰ নাম হ'ল

भारताव मिरु सरखारजों गायसनजानाय गिबिसिन उदां मुलुगसोलोंसालिया जाबाय

(c) World Population Day is observed on

বিশ্ব পৰিৱেশ দিবস তাৰিখে পালন কৰা হয়।

"बुहुमनां सुबुं अनजिमा सान "खौ फालिनाय जायो

(d) Learning by insight is the contribution of the _____ school of Psychology.

অন্তদর্শনৰ দ্বাৰা শিক্ষণ হৈছে মনোবিজ্ঞানব ____ স্কুলৰ অৱদান।

इसिंआरिनि सोलोंनाया गोसो बिगियान _____ फरायसालिनि बिहोमा।

(e) When time gap is long between learning and remembering then it is known as memory. যেতিয়া শিক্ষণ আৰু স্মৰণৰ মাজত সময়ৰ ব্যৱধান অধিক হয় তেতিয়া ইয়াক বুলি জনা যায়।

जेब्ला सोलोंनाय आरो गोसोखांनायनि गेजेराव समनि फारागथिया गोलाव जायो, अब्ला बेखौ बिसम्बि होन्नानै मिथिनाय जायो।

(f) The Latin root of the word "Interest" means

'আগ্রহ' শব্দটোৰ লেটিন মূলৰ অৰ্থ হ'ল

"Interest" सोदोवनि लेटिननि गुदि ऑथिया जाबाय

(g) is the measure of central tendency which occurs most frequently.

কেন্দ্রীয় প্রবণতা পৰিমাপণত সর্বাধিক পুনৰাবৃত্তি ঘটা বাশিটোক __ বুলি কোৱা হয়।

आ मोनसे मिरु मोखांथाइ सुग्रा जाय बांसिन गले गले नुजाथियो।

2. Give short answer in one sentence :- (Any Six)

এটা বাক্যত চমুকৈ উত্তৰ দিয়া (যিকোনো ছটা):-

मोनसे बाथानि गेजेरजों सुंददै फिननायखौ हो (जायखि जाया मोनद' ) :-

(h) Which commission suggested 11 years of secondary education in Assam?

 কোনখন আয়োগে অসমত ১১ বছৰীয়া মাধ্যমিক শিক্ষাৰ পৰামৰ্শ দিছিল?

आसामाव बबे आयगा 11 बोसोर गेजेरारि सोलोंथाइनि थाखाय सुबुरुन होदॉमोन ?

(i)Who named distance education as "telemetric teaching

"শিক্ষাক "telemetric teaching" বুলি নামকৰণ কৰিছিল?

सोर जान्थायारि सोलोंधाइखौ 'टेलिमेट्रिक फोरोंनाय' बुंदोंमोन ?

(j) Write the name of the Psychologist, who believed that memory can be improved through practice.

অনুশীলনৰ জৰিয়তে স্মৃতিশক্তি উন্নত কৰিব পাৰি বুলি বিশ্বাস কৰা মনোবিজ্ঞানীজনৰ নাম লিখা। गोसो बिगियानगिरिनि में लिर जाय फोथायदोंमोन दि, सर' खालामनायनि गेजेरजों बिसम्बिखौ जौगाखां खालामनो हायो।

(k) In which year Stockholm conference was held?

কোন চনত স্টকহোম সম্মিলন অনুষ্ঠিত হৈছিল?

बबे बोसोराव स्टकहोम जधुम्माया खुंजादोंमोन।

(l) Mention one social quality of a mentally healthy person.

মানসিক ভাবে স্বাস্থ্যবান ব্যক্তিৰ এটা সামাজিক গুণ উল্লেখ কৰা।

गोसोआरि गोगो सुर्बुनि मोनसे समाजारि गुणखौ मुंख'।

(m) Write formula for determining median from group data.

সামুহিক তথ্যৰ পৰা মধ্যমা নির্ণয় কৰা সূত্ৰটো লিখা।

हान्जायारि खारिनिफ्राय गेजेरमा दिहुन्थाइनि मावसुलुं (फरमुला) खौ लिर।

(n) "Learning is both acquisition and retention of habit, knowledge and attitude". Who said this statement?

"অভ্যাস, জ্ঞান তথা মনোভংগীৰ আয়ত্বকৰণ আৰু সংবক্ষণেই হ'ল শক্ষণ" এই কথাষাৰ কোনে কৈছিল?

"सर' गियान आरो गोसोनि साननायखौ आवथाय हानाय आरो गोसोआव लाखिनो हानायानो सोलोंनाय"। बेखौ सोर बुंदोंमोन ?

2. Answer in short (any twelve)

চমু উত্তৰ দিয়া (যিকোনো বাবটা)

सुंदयै' फिन्नाय हो (जायखि जाया जिनै)

i. What does it mean by vocationalization of Education?

শিক্ষাৰ বৃত্তিমুখীকৰণ মানে কি বুজা?

जिठ यहानि सोलोंथाइनि ओंथिया मा ?       

ii.Write two defects of secondary education as pointed out by Mudaliar Commission.

মুডালিয়াব আয়োগে আঙুলিয়াই দিয়া মাধ্যমিক শিক্ষাৰ দুটা ত্রুটি লিখা।

मुदालियार आयगआ दिन्थिनाय बादियै गेजेरारि सोलोंथाइनि मोननै गोरोन्थिखौ लिर।

Iii.Mention two objectives of correspondence education.

পত্ৰযোগে দিয়া শিক্ষাৰ দুটা উদ্দেশ্য উল্লেখ কৰা।

दैथाइयारि सोलोंथाइनि मोननै थांखिखौ मख'।

iv. What measures we can take for imparting value education in school?

বিদ্যালয়ত মূল্যবোধ শিক্ষা প্রদানৰ বাবে আমি কি কি ব্যবস্থা ল'ব পাৰো?

फरायसालियाव बेसेननां सोलोंथाइ होनो थाखाय मा मा राहाफारि लानो हायो ?

v. What is population education?

জনসংখ্যা শিক্ষা কাক বোলে?

सुर्बु अनजिमा सोलोंथाइ माखौ बुढो ?

vi. Write two relationship between learning and maturation.

শিক্ষণ আৰু পৰিপকতাৰ মাজত থকা দুটা সম্পর্ক লিখা।

सोलोनाइ आरो रानायनि गेजेरनि मोननै सोमोन्दोफोर लिर।

vii. Distinguish between true memory and habit memory.

প্রকৃত স্মৃতি আৰু অভ্যাস স্মৃতিব মাজত পার্থক্য দেখুওৱা।

नंगुबै (गुबै) बिसम्बि आये सर'आरि बिसम्बिनि गेजेराव फाराग दिन्धिना हो।

viii. "Attention is a selective process." - Discuss

"মনোযোগ হ'ল এক নির্বাচনধর্মী প্রক্রিয়া।" আলোচনা কৰা।

"गोसो होनाया मोनसे सायख 'नाय बिखान्थि" सावराय।

ix. Mention two parts of Law of exercise of learning.

শিক্ষণৰ অনুশীলনৰ নীতিৰ দুটা ভাগ লিখা।

सोलॉनायनि सर' खालामनाय नेमनि मोननै बाहागोखी मुंख'।

x What is the preventive function of mental hygiene?

মানসিক স্বাস্থ্যবিজ্ঞানৰ প্ৰতিৰোধমূলক কাৰ্য্য মানে কি?

गोसोआरि (मेलेमाआरि) बिगियाननि होबथानाय हावाया मा?

xi. What is retro-active inhibition?

পশ্চাৎমুখী অৱৰোধ মানে কি?

आगुनां थावथानाया मा ?

xil Mention two characteristics of interest ?

আগ্রহৰ দুটা বৈশিষ্ট্য উল্লেখ কৰা।

गोसो जानायनि मोननै आखुथायफोरखौ मुंख'।

xiii. What is mental hygiene?

মানসিক স্বাস্থ্য বিজ্ঞান মানে কি?

गोसोआरि (मेलेमारि) बिगियान माखौ बुडो ?

xiv. Write two merits of Quartile Deviation?

চতুর্থক বিচ্যুতিৰ দুটা গুণ লিখা।

बैथि थांखलेंथाइनि मोननै गुणफोरखौ लिर।

xv. Find mean and median from the following data. 21, 41, 57, 38, 61, 30, 25, 50, 31, 70

তলত দিয়া তথ্যসমূহৰ পৰা গড় আৰু মধ্যমা নির্ণয় কৰা। 21, 41, 57, 38, 61, 30, 25, 50, 31, 70

गाहायाव होनाय खारिनिफ्राय गेजेरथि आरो गेजेरमा दिहुन। 21, 41, 57, 38, 61, 30, 25, 50, 31,70

3. Answer the following questions-

তলত দিয়া প্রশ্নসমূহৰ উত্তৰ লিখা।

गाहायाव होनाय सोंनायफोरनि फिन्नाय हो-

a) Discuss about the aims of education as highlighted by Kothari Commission.

কোঠাৰী আয়োগে আলোকপাত কৰা শিক্ষাৰ লক্ষ্য সমূহৰ বিষয়ে আলোচনা কৰা।

क'थारी आयगआ नोजोर होनाय बादियै सोलोंथाइनि थांखिफोरनि सायाव सावराय।

b) Write four objectives of non-formal education.

অগতানুগতিক শিক্ষাৰ চাৰিটা উদ্দেশ্য লিখা।

गोरा नडै खान्थिलेखा सोलोंथाइनि मोनत्रै थांखिफोरखौ लिर।

c) Write about the principles of environmental education.

পৰিৱেশ শিক্ষাৰ নীতি সম্পর্কে লিখা।

आबहावायारि सोलोंथाइनि बोसोन खान्थिनि सायाव लिर।

d) Write four educational implication of learning by conditioning.

অনুবন্ধনৰ দ্বাৰা শিক্ষণৰ চাৰিটা শৈক্ষিক প্রভাব লিখা।

रादायारिनि सोलॉनायनि गेजेरजों मोननाय मोननै सोलोंथाइयारि मोनदांथि एबा गोहोमथिखौ लिर।

e) Discuss about four characteristics of memory?

স্মৃতিৰ চাৰিটা বৈশিষ্ট্যৰ বিষয়ে আলোচনা কৰা।

मोनत्रै आखुथायफोरनि सायाव सावराय।

f) Discuss about four Physical causes of forgetting.

বিস্মৃতিৰ চাৰিটা শাৰীবিক / বাহ্যিক কাৰণৰ বিষয়ে আলোচনা কৰা।

सोलेरारि (देहायारि) बावगारनायनि मोनत्रै जाहोनफोरनि सायाव सावराय।

g) What do you mean by innate interest and acquired interest?

জন্মগত আগ্রহ আৰু আৰ্জিত আগ্রহ বুলিলে কি বুজা?

जोनोमारि गोसो दुंनाय आये आरजिनाय गोसो दुंनाय बुब्ला नों मा बुजियो ?

h) Write breifly about the characteristics of mental healthy individual.

মানসিকভাবে স্বাস্থ্যবান ব্যক্তিৰ বৈশিষ্ট্যব বিষয়ে চমুকৈ লিখা।

मेलेमारि (गोसोआरि) महरै गोगो सुर्बुनि आखुथायफोरनि सायाव सुंदयै लिर।

i) Why mental hygiene is important for healthy living? Write breifly.

সুস্থ জীবন যাপনৰ বাবে মানসিক পৰিষ্কাৰ পৰিচ্ছন্নতা কিয় গুৰুত্বপূৰ্ণ চমুকৈ লিখা।

गोगो जिउ खुनायनि थाखाय गोसोआरि बिगियानआ मानो गोनां? सुंद 'यै लिर।

j) What is frequency Polygon? Draw a frequency polygon from the following table.

বাৰংবাৰতা বহুভূজ কাক বোলে? তলত দিয়া তালিকাৰ পৰা বাৰংবাৰতা বহুভূজ অংকণ কৰা।

गले-गलेथा आखान्थिबां खारखोलुं माखौ बुझे ? फारिलाइनिफ्राय मोनसे गले-गलेथा आखान्थिबां खारखोलुंनि सावगारि आखि।


4. Answer any four

যিকোনো চাবিটা উত্তৰ লিখাঃ

जायखि जाया मोनन्नैनि फिन हो-

a Describe about the power and functions of Board of Secondary Educaton, Assam.

মাধ্যমিক শিক্ষা বোর্ড, অসমব ক্ষমতা আৰু কাৰ্য্যৰ বিষয়ে বর্ণনা কৰা।

आसाम गेजेगरि सोलोंथाइ बर्डनि गोहो आये हाबाफोरनि सायाव बेखेवना लिर।

h. What is non-formal education? Discuss about the need and importance of non-formal education. 6

 অগতানুগতিক শিক্ষা কাক বোলে? অগতানুগতিক শিক্ষাৰ প্রয়োজনীয়তা আৰু গুৰুত্বৰ বিষয়ে আলোচনা কৰা।

गोरा नडै खान्थिलेखा सोलोंथाइ माखी बुडो ? गोरा नडै खान्थिलेखा सोलोंथाइनि गोनां आये गोनांथिफोरनि सायाव सावराय।

c. What is value educaton? Discuss about the importance of value education in present society.

মূল্যবোধ শিক্ষা কাক বোলে? বর্তমান সমাজত মূল্যবোধ শিক্ষাৰ গুরুত্ব সম্পর্কে আলোচনা কৰা।

बेसेननां सोलोंथाइया माखौ बुडो ? आथिखालनि समाजाव बेसेननां सोलोंथाइनि गोनांथिफोरखौ सावराय।

d. What is learning? Discuss the important subjective or internal factors of learning.

শিক্ষণ কাক বোলে? শিক্ষণৰ গুরুত্বপূর্ণ ব্যক্তিনিষ্ঠ বা আভ্যন্তৰীণ চৰ্তসমূহ আলোচনা কৰা।

सोलोंनाय माखौ बुझे ? सोलोंनायनि गोनांधार आयदावारि एना इसिद्धारि जाहोनफोरखौ सावराय।

e. What is memory? Discuss the role of the teacher in improvement of memory of students. স্মৃতি কাক বোলে? ছাত্র-ছাত্রীব স্মৃতিশক্তি উন্নত কৰাত শিক্ষকৰ ভূমিকা সম্পর্কে আলোচনা কৰা।

विसम्बिया माखौ बुझे ? फरायसाफोरनि बिसम्बिखौ जौगाहोनायाव फोरोगिरिनि बिफावखौ सावराय।

f. What is median ? Compute median from the following distribution table.

মধ্যমা কাক বোলে? তলত দিয়া বিভাজন তালিকাৰ পৰা মধ্যমা নির্ণয় কৰা।

गेजेरमा माखौ बुझे ? गाहायाव होनाय रानसारनाय फारिलाइनिफ्राय गेजेरमाखौ दिहुन।


g.What is Quartile Deviation? Calculate the quartile Deviation for the following distribution of scores.

চতুর্থক বিচুতি মানে কি বুজা? তলৰ বিভাজনৰ তালিকাৰ পৰা চতুৰ্থক বিচুতি নির্ণয় কৰা।

वैथि थांख्लेंथाइ माखौ बुझे ? गाहायाव होनाय रानसारनाय अन्जिमाफोरनिफ्राय वैथि थांख्लेंथाइ दिहुन ।


HS 2nd Year Education Previous Year Solved Question Paper in Assamese & Bodo

Post a Comment

Previous Post Next Post